Follow Future Group

Design Thinking - kreatywne łamanie schematów

Szkolenie dedykowane jest dla:

Menedżerów: osób odpowiedzialnych za podejmowanie strategicznych decyzji, zarządzanie zespołami i projektami, które chcą wdrożyć podejście Design Thinking w celu poprawy procesów decyzyjnych, wspierania innowacyjności i zwiększenia efektywności zespołu.

Liderów Zespołów: osób, które już prowadzą zespoły i chcą poprawić swoje umiejętności zarządzania różnorodnością członków zespołu, delegowania zadań, komunikowania celów i budowania poczucia odpowiedzialności wśród członków zespołu poprzez zastosowanie metod Design Thinking.

Specjalistów ds. Innowacji: profesjonalistów odpowiedzialnych za rozwijanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w organizacji, którzy chcą zrozumieć i wdrożyć metodologię Design Thinking w celu tworzenia innowacyjnych usług, procesów i produktów.

Wszystkich Pracowników Organizacji: osób, które chcą zrozumieć i zastosować podejście Design Thinking nie tylko do tworzenia innowacji, ale także do poprawy współpracy zespołowej, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Efekty Rozwojowe:

  • Zrozumienie istoty i zastosowania metody Design Thinking w kontekście tworzenia innowacji i poprawy pracy zespołowej.

  • Rozwinięcie umiejętności właściwego definiowania problemów i skupiania się na rzeczywistych potrzebach końcowych użytkowników.

  • Zdobycie kompetencji w zakresie wykorzystania narzędzi i technik Design Thinking do wypracowania kreatywnych metod pracy i stworzenia nowego modelu działania razem z zespołem.

  • Rozwój zdolności do efektywnego zarządzania zespołem i współpracy zespołowej na podstawie podejście Design Thinking.

Ramowy program szkolenia

Moduł 1. Wprowadzenie do Design Thinking

    • Podstawowe zasady Design Thinking

    • Koncentracja na użytkowniku

    • Podejście do łamania schematów

    • Weryfikacja hipotez

    • Planowanie pracy zespołowej

Narzędzia:

  • Ćwiczenie z Rozpoznawania Schematów: uczestnicy mogą zidentyfikować istniejące schematy myślowe i zastanowić się, jak mogą je przełamać.

  • Talleres de Verificación de Hipótesis: przeprowadzenie warsztatów na temat tego, jak formułować i weryfikować hipotezy w kontekście projektowania opartego na myśleniu projektowym.

Moduł 2. Empatia i zrozumienie potrzeb

    • Mapa empatii

    • Analiza doświadczeń użytkownika

    • Zastosowanie myślenia opartego na pytaniach

    • Tworzenie scenariuszy użytkownika

Narzędzia:

  • Ćwiczenie z Mapą Empatii: uczestnicy mogą pracować w grupach, aby wypełnić mapę empatii dla różnych użytkowników.

  • Warsztaty Scenariuszy Użytkownika: uczestnicy mogą tworzyć scenariusze oparte na analizie doświadczeń użytkownika.

Moduł 3. Określenie właściwego problemu

    • Synteza zebranych informacji

    • Definiowanie problemu-Mapowanie problemu

    • Punkt widzenia zespołu

Narzędzia:

  • Sesja Syntezy Informacji: uczestnicy mogą pracować razem, aby zsyntetyzować zebrane informacje i zdefiniować kluczowe problemy.

  • Ćwiczenie z Mapowania Problemu: przeprowadzenie ćwiczeń z mapowania problemu, aby zidentyfikować główne obszary problemowe i zrozumieć ich powiązania.

Moduł 4. Generowanie pomysłów

    • Sesje burzy mózgów

    • Mapowanie pomysłów

    • Metodyka brainstormingu

    • Zastosowanie FUO i FUCO w generowaniu pomysłów

Narzędzia

  • Sesje Burzy Mózgów: organizowanie sesji burzy mózgów, aby wygenerować szeroką gamę pomysłów.

  • Ćwiczenia z FUO i FUCO: przedstawienie uczestnikom metod FUO (Frequently Unasked Questions) i FUCO (Fundamental Underlying Confusing Questions), aby pobudzić kreatywne myślenie w generowaniu pomysłów.

Moduł 5. Tworzenie prototypów do wdrożenia w zespole

    • Tworzenie podstawowego prototypu rozwiązania

    • Zachowanie perspektywy potrzeb zespołu podczas tworzenia prototypu

    • Zachęcanie do wyrażania opinii – co członkowie zespołu myślą o proponowanym rozwiązaniu

Narzędzia :

  • Warsztaty z Prototypowania: Uczestnicy mogą pracować w grupach, aby stworzyć podstawowe prototypy rozwiązań.

  • Sesje Opinii: Zachęcanie uczestników do dzielenia się opiniami i oceną proponowanych prototypów w kontekście potrzeb zespołu.

Moduł 6. Testowanie

    • Wyznaczenie obszaru testowania

    • Ustalanie zakresu testów

    • Fazowanie testów

    • Weryfikacja procesu akceptacji i odbioru w konsultacji z zespołem

Narzędzia:

  • Planowanie Obszaru Testowania: uczestnicy mogą współpracować, aby zdefiniować obszary testowania i ustalić zakres testów.

  • Ćwiczenie z Fazowania Testów: przeprowadzenie ćwiczeń na temat tego, jak faza testów może wpłynąć na proces akceptacji i odbioru rozwiązania.

Forma szkolenia: zdalna lub stacjonarna

Czas trwania: 2 dni

Scroll to Top