
Z Eksperta na Menedżera. Pytania które zmieniają perspektywę.
Szkolenie dedykowane jest
Specjalistom i ekspertom w różnych dziedzinach: osobom, które osiągnęły wysoki poziom kompetencji w swojej dziedzinie i są gotowe do podjęcia wyzwań związanych z rolą menedżerską.
Początkującym menedżerom: osobom, które niedawno awansowały na stanowiska kierownicze i chcą rozwijać swoje umiejętności zarządzania ludźmi.
Liderom projektów: osobom odpowiedzialnym za zarządzanie zespołami projektowymi, które chcą poprawić efektywność komunikacji i współpracy w zespole.
Menedżerom HR i trenerom: profesjonalistom odpowiedzialnym za rozwój pracowników, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności i narzędzia w zakresie coachingu, mentoringu i rozwoju menedżerów.
Przedsiębiorcom i właścicielom firm: osobom, które prowadzą własny biznes i chcą bardziej efektywnie zarządzać swoim zespołem, rozwijając przy tym kulturę opartą na feedbacku.
Efekty Rozwojowe:
Rozwinięcie kompetencji menadżerskich: poznanie, jak skutecznie korzystać z pytań w codziennej pracy, aby stać się bardziej efektywnym liderem.
Budowanie relacji: poznanie, jak wykorzystać pytania do budowania silniejszych relacji z zespołem, współpracownikami, a także klientami.
Myślenie menedżerskie: nauka jak przejś
od myślenia eksperckiego do myślenia menadżerskiego, które umożliwia podejmowanie strategicznych decyzji z wykorzystaniem kompetencji eksperckich.
Promowanie kultury feedbacku: poznanie, jak skutecznie korzystać z pytań w procesie feedbacku, aby tworzyć środowisko pracy oparte na wzajemnym szacunku i ciągłym rozwoju.
Ramowy program szkolenia.
Moduł 1 : Przejście z eksperta na menedżera – zmiana roli i mindsetu.
Rola eksperta vs rola menadżera.
Jakie umiejętności są potrzebne w obu rolach?
Co oznacza „myślenie menadżerskie”?
Czy jestem gotowy na zmianę roli?
Narzędzia
Analiza Ról: Ćwiczenie, w którym uczestnicy analizują role jako eksperci, które do tej pory pełnili i porównują je z rolami menadżerów. Możliwe jest zastosowanie scenariuszy opartych na przypadkach do ilustracji różnic.
Auto-ocena Umiejętności: Ćwiczenie samooceny, które pomaga uczestnikom zidentyfikować umiejętności, które już posiadają, oraz te, które muszą rozwinąć, aby być skutecznymi menadżerami.
Moduł 2. Pytania, które prowadzą do refleksji i autorefleksji.
Różnica między pytaniem otwartym a zamkniętym.
Pytania, które inspirują i motywują.
Pytania, które prowadzą do introspekcji.
Jak unikać pytań, które zamykają dyskusję?
Narzędzia
Praktyka Pytań Otwartych i Zamkniętych: ćwiczenie formułowania pytań otwartych i zamkniętych w różnych scenariuszach komunikacyjnych.
Ćwiczenie Pytań Introspekcyjnych: sesja burzy mózgów, w której uczestnicy wymyślają pytania, które prowadzą do introspekcji, oraz omawiają, jak unikać pytań, które zamykają dyskusję.
Moduł 3: Pytania, które rozwijają zespół.
Jakie pytania pomogą w identyfikacji mocnych stron zespołu?
Pytania, które pomagają w rozwiązywaniu problemów.
Jak stawiać pytania, które prowadzą do innowacji?
Jak korzystać z pytań w celu budowania zaufania i spójności zespołu?
Narzędzia
Ćwiczenie z Identyfikacji Mocnych Stron: uczestnicy pracują w grupach, aby stworzyć listę pytań, które pomagają zidentyfikować mocne strony zespołu.
Warsztat Rozwiązywania Problemów: uczestnicy uczą się, jak stawiać pytania, które prowadzą do rozwiązania problemów i innowacji.
Moduł 4: Feedback oparty na pytaniach.
Jak stawiać pytania, które pomogą zrozumieć perspektywę innej osoby?
Jak korzystać z pytań w celu identyfikacji obszarów do poprawy?
Pytania, które prowadzą do autorefleksji i własnych wniosków.
Jak korzystać z pytań w celu budowania kultury feedbacku w organizacji?
Narzędzia
Ćwiczenie z Empatycznego Pytania:
wiczenie, w którym uczestnicy uczą się, jak stawiać pytania, które pomagają zrozumieć perspektywę innych osób.
Ćwiczenie z Budowania Kultury Feedbacku: grupowe ćwiczenie, w którym uczestnicy omawiają, jak mogą wykorzystać pytania do tworzenia kultury feedbacku w swojej organizacji, przy jednoczesnym zachęcaniu do autorefleksji i własnych wniosków.