Follow Future Group

Z Eksperta na Menedżera. Pytania które zmieniają perspektywę.

Szkolenie dedykowane jest

Specjalistom i ekspertom w różnych dziedzinach: osobom, które osiągnęły wysoki poziom kompetencji w swojej dziedzinie i są gotowe do podjęcia wyzwań związanych z rolą menedżerską.

Początkującym menedżerom: osobom, które niedawno awansowały na stanowiska kierownicze i chcą rozwijać swoje umiejętności zarządzania ludźmi.

Liderom projektów: osobom odpowiedzialnym za zarządzanie zespołami projektowymi, które chcą poprawić efektywność komunikacji i współpracy w zespole.

Menedżerom HR i trenerom: profesjonalistom odpowiedzialnym za rozwój pracowników, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności i narzędzia w zakresie coachingu, mentoringu i rozwoju menedżerów.

Przedsiębiorcom i właścicielom firm: osobom, które prowadzą własny biznes i chcą bardziej efektywnie zarządzać swoim zespołem, rozwijając przy tym kulturę opartą na feedbacku.

Efekty Rozwojowe:

  • Rozwinięcie kompetencji menadżerskich: poznanie, jak skutecznie korzystać z pytań w codziennej pracy, aby stać się bardziej efektywnym liderem.

  • Budowanie relacji: poznanie, jak wykorzystać pytania do budowania silniejszych relacji z zespołem, współpracownikami, a także klientami.

  • Myślenie menedżerskie: nauka jak przejś

  • od myślenia eksperckiego do myślenia menadżerskiego, które umożliwia podejmowanie strategicznych decyzji z wykorzystaniem kompetencji eksperckich.

  • Promowanie kultury feedbacku: poznanie, jak skutecznie korzystać z pytań w procesie feedbacku, aby tworzyć środowisko pracy oparte na wzajemnym szacunku i ciągłym rozwoju.

Ramowy program szkolenia.

Moduł 1 : Przejście z eksperta na menedżera – zmiana roli i mindsetu.

  • Rola eksperta vs rola menadżera.

  • Jakie umiejętności są potrzebne w obu rolach?

  • Co oznacza „myślenie menadżerskie”?

  • Czy jestem gotowy na zmianę roli?

Narzędzia

  • Analiza Ról: Ćwiczenie, w którym uczestnicy analizują role jako eksperci, które do tej pory pełnili i porównują je z rolami menadżerów. Możliwe jest zastosowanie scenariuszy opartych na przypadkach do ilustracji różnic.

  • Auto-ocena Umiejętności: Ćwiczenie samooceny, które pomaga uczestnikom zidentyfikować umiejętności, które już posiadają, oraz te, które muszą rozwinąć, aby być skutecznymi menadżerami.

Moduł 2. Pytania, które prowadzą do refleksji i autorefleksji.

  • Różnica między pytaniem otwartym a zamkniętym.

  • Pytania, które inspirują i motywują.

  • Pytania, które prowadzą do introspekcji.

  • Jak unikać pytań, które zamykają dyskusję?

Narzędzia

  • Praktyka Pytań Otwartych i Zamkniętych: ćwiczenie formułowania pytań otwartych i zamkniętych w różnych scenariuszach komunikacyjnych.

  • Ćwiczenie Pytań Introspekcyjnych: sesja burzy mózgów, w której uczestnicy wymyślają pytania, które prowadzą do introspekcji, oraz omawiają, jak unikać pytań, które zamykają dyskusję.

Moduł 3: Pytania, które rozwijają zespół.

  • Jakie pytania pomogą w identyfikacji mocnych stron zespołu?

  • Pytania, które pomagają w rozwiązywaniu problemów.

  • Jak stawiać pytania, które prowadzą do innowacji?

  • Jak korzystać z pytań w celu budowania zaufania i spójności zespołu?

Narzędzia

  • Ćwiczenie z Identyfikacji Mocnych Stron: uczestnicy pracują w grupach, aby stworzyć listę pytań, które pomagają zidentyfikować mocne strony zespołu.

  • Warsztat Rozwiązywania Problemów: uczestnicy uczą się, jak stawiać pytania, które prowadzą do rozwiązania problemów i innowacji.

Moduł 4: Feedback oparty na pytaniach.

  • Jak stawiać pytania, które pomogą zrozumieć perspektywę innej osoby?

  • Jak korzystać z pytań w celu identyfikacji obszarów do poprawy?

  • Pytania, które prowadzą do autorefleksji i własnych wniosków.

  • Jak korzystać z pytań w celu budowania kultury feedbacku w organizacji?

Narzędzia

  • Ćwiczenie z Empatycznego Pytania:

  • wiczenie, w którym uczestnicy uczą się, jak stawiać pytania, które pomagają zrozumieć perspektywę innych osób.

  • Ćwiczenie z Budowania Kultury Feedbacku: grupowe ćwiczenie, w którym uczestnicy omawiają, jak mogą wykorzystać pytania do tworzenia kultury feedbacku w swojej organizacji, przy jednoczesnym zachęcaniu do autorefleksji i własnych wniosków.

Forma szkolenia: zdalna lub stacjonarna

Czas trwania: 2 dni

Scroll to Top