Follow Future Group

Jak łapać płatki śniegu - praca z pokoleniem Z

Szkolenie dedykowane jest:

Menedżerom: którzy chcą wydobyć potencjał z młodych pracowników, doświadczają trudności w zrozumieniu ich podejścia, mierzą się z ich rotacją i niską wydajnością.
Liderom: chcącym lepiej zrozumieć pokolenie Z, zdobyć konkretne narzędzia do pracy z najmłodszą generacją i rozwijania ich potencjału.

Efekty Rozwojowe:

  • Poznanie charakterystyki pokolenia Z

  • Zrozumienie różnic indywidualnych wśród młodych

  • Poznanie narzędzi do pracy nad rozwojem pracownika

  • Zauważenie i wykorzystanie potencjału najmłodszych

Ramowy program szkolenia

Moduł 1: Kim są płatki śniegu?

  • Dyskusja nad charakterystyką konfliktu pokoleń.

  • Diagnoza trudności w pracy z najmłodszym pokoleniem.

  • Przedstawienie charakterystycznych cech pokolenia Z oraz mechanizmów jakimi się kierują.

  • Wypracowanie kreatywnych metod podejścia do różnych trudnych postaw najmłodszego pokolenia.

Narzędzia:

  • Praca z metaforą: Podzielenie się swoimi obserwacjami i trudnościami w pracy z pokoleniem Z.

  • Ćwiczenie “Jaka to lama?”: Warsztat kreatywny wypracowania sposobów możliwego podejścia do najmłodszych pracowników.

Moduł 2: Osobowość płatków śniegu.

  • Zastosowanie indywidualnego podejścia do różnych typów osobowości najmłodszych pracowników.

  • Zrozumienie potrzeby zindywidualizowanego podejścia menedżera do pracownika.

  • Diagnoza własnej osobowości.

  • Zbadanie własnego stylu pracy, potencjałów i deficytów w podejściu do pokolenia Z.

Narzędzia:

  • Model DISC: Zastosowanie wiedzy o różnicach osobowości do zindywidualizowania podejścia do pracowników.

  • Kwestionariusz osobowości NEO-FFI: Analiza własnych cech osobowości i ich potencjałów i deficytów.

Moduł 3: Rozwój potencjału pokolenia Z.

  • Analiza potencjału najmłodszych pracowników i jego wydobycie na drodze rozwoju.

  • Przedstawienie założeń teorii Zarządzania Sytuacyjnego K. Blancharda.

  • Omówienie różnic w podejściu menedżera do poszczególnych etapów rozwoju młodego pracownika.

  • Zwrócenie uwagi na zwinność osobistą jako podstawową kompetencję przyszłości.

Narzędzia:

  • Model zarządzania sytuacyjnego: Warsztat dostosowania stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika.

  • Rozmowy menedżerskie: wcielanie się w rolę menedżera w studium przypadków.

Moduł 4: Inne pokolenia na rynku pracy

  • Zrozumienie dynamiki napięć międzypokoleniowych.

  • Wykorzystanie różnorodności w zespole.

  • Otwarta i asertywna komunikacja i jej rola we współpracy.

  • Delegowanie i przekazywanie sygnału zwrotnego w zależności od pokolenia.

Narzędzia:

  • Pustynia Sonora: Warsztat współpracy zespołowej.

  • Ćwiczenia komunikacyjne: Praktyczne zrozumienie trudności komunikacyjnych w zespołach i przepracowanie narzędzi do polepszenia otwartej komunikacji.

Forma szkolenia: zdalna lub stacjonarna

Czas trwania: 2 dni

Scroll to Top