Jak łapać płatki śniegu - praca z pokoleniem Z
Szkolenie dedykowane jest:
Menedżerom: którzy chcą wydobyć potencjał z młodych pracowników, doświadczają trudności w zrozumieniu ich podejścia, mierzą się z ich rotacją i niską wydajnością.
Liderom: chcącym lepiej zrozumieć pokolenie Z, zdobyć konkretne narzędzia do pracy z najmłodszą generacją i rozwijania ich potencjału.
Efekty Rozwojowe:
Poznanie charakterystyki pokolenia Z
Zrozumienie różnic indywidualnych wśród młodych
Poznanie narzędzi do pracy nad rozwojem pracownika
Zauważenie i wykorzystanie potencjału najmłodszych
Ramowy program szkolenia
Moduł 1: Kim są płatki śniegu?
Dyskusja nad charakterystyką konfliktu pokoleń.
Diagnoza trudności w pracy z najmłodszym pokoleniem.
Przedstawienie charakterystycznych cech pokolenia Z oraz mechanizmów jakimi się kierują.
Wypracowanie kreatywnych metod podejścia do różnych trudnych postaw najmłodszego pokolenia.
Narzędzia:
Praca z metaforą: Podzielenie się swoimi obserwacjami i trudnościami w pracy z pokoleniem Z.
Ćwiczenie “Jaka to lama?”: Warsztat kreatywny wypracowania sposobów możliwego podejścia do najmłodszych pracowników.
Moduł 2: Osobowość płatków śniegu.
Zastosowanie indywidualnego podejścia do różnych typów osobowości najmłodszych pracowników.
Zrozumienie potrzeby zindywidualizowanego podejścia menedżera do pracownika.
Diagnoza własnej osobowości.
Zbadanie własnego stylu pracy, potencjałów i deficytów w podejściu do pokolenia Z.
Narzędzia:
Model DISC: Zastosowanie wiedzy o różnicach osobowości do zindywidualizowania podejścia do pracowników.
Kwestionariusz osobowości NEO-FFI: Analiza własnych cech osobowości i ich potencjałów i deficytów.
Moduł 3: Rozwój potencjału pokolenia Z.
Analiza potencjału najmłodszych pracowników i jego wydobycie na drodze rozwoju.
Przedstawienie założeń teorii Zarządzania Sytuacyjnego K. Blancharda.
Omówienie różnic w podejściu menedżera do poszczególnych etapów rozwoju młodego pracownika.
Zwrócenie uwagi na zwinność osobistą jako podstawową kompetencję przyszłości.
Narzędzia:
Model zarządzania sytuacyjnego: Warsztat dostosowania stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika.
Rozmowy menedżerskie: wcielanie się w rolę menedżera w studium przypadków.
Moduł 4: Inne pokolenia na rynku pracy
Zrozumienie dynamiki napięć międzypokoleniowych.
Wykorzystanie różnorodności w zespole.
Otwarta i asertywna komunikacja i jej rola we współpracy.
Delegowanie i przekazywanie sygnału zwrotnego w zależności od pokolenia.
Narzędzia:
Pustynia Sonora: Warsztat współpracy zespołowej.
Ćwiczenia komunikacyjne: Praktyczne zrozumienie trudności komunikacyjnych w zespołach i przepracowanie narzędzi do polepszenia otwartej komunikacji.