
Coachingowy styl zarządzania
Szkolenie dedykowane jest
Menedżerów średniego i wyższego szczebla, którzy chcą poprawić swoje umiejętności zarządzania zespołem i efektywności liderowania
Liderów zespołów, którzy chcą zrozumieć i zastosować techniki coachingowe w codziennej pracy z zespołem.
Kierowników działów, którzy chcą lepiej komunikować się z podwładnymi i wyznaczać cele w sposób, który zwiększa motywację i zaangażowanie zespołu.
Osób pełniących funkcje kierownicze, które chcą udoskonalić swoje umiejętności w zakresie udzielania informacji zwrotnych i radzenia sobie z różnymi postawami pracowników.
Efekty Rozwojowe:
Zrozumienie korzyści płynących ze stosowania metod coachingowych w roli menedżera.
Wykorzystanie technik i narzędzi niezbędnych do przeprowadzania efektywnych rozmów coachingowych.
Zwiększenie efektywności pracy i motywacji w zespole, którego jest liderem.
Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej, zarówno swoim podwładnym, jak i
przełożonym.
Skuteczne i motywujące wyznaczanie celów rozwojowych dla pracowników.
Efektywne rozwiązywanie problemów oraz radzenie sobie z różnorodnymi postawami pracowników w zespole.
Ramowy program szkolenia
Moduł 1. Czym jest coaching?
Kluczowe aspekty coachingu (geneza, twórcy metody, założenia).
Różnice pomiędzy coachingiem, szkoleniem, mentoringiem, terapią, doradztwem.
Rodzaje coachingu.
Moduł 2. Coachingowy styl zarządzania jako narzędzie rozwoju pracowników
Model Zarządzania Sytuacyjnego jako baza do coachingowego stylu zarządzania.
Jakie narzędzia rozwojowe stosować u: Entuzjastycznego Początkującego, Rozczarowanego Adepta, Ostrożnego Praktyka, Samodzielnego Eksperta?
Narzędzia:
Analiza Scenariuszy: przedstawienie uczestnikom różnych scenariuszy zarządzania, a następnie poproszenie ich o zastosowanie Modelu Zarządzania Sytuacyjnego do identyfikacji odpowiednich narzędzi rozwojowych.
Role Play: symulacja rozmów zarządczych z wykorzystaniem różnych narzędzi rozwojowych w zależności od poziomu doświadczenia pracownika.
Moduł 3. Przygotowanie i przeprowadzenie rozmów coachingowych
Omówienie i przedstawienie coachingowej struktury GROW oraz OSKAR.
Przećwiczenie modelu GROW na własnych case’ach.
Poznanie inspirujących i trudnych pytań stosowanych w coachingu.
Narzędzia:
Model GROW: podzielenie uczestników na pary i poproszenie ich o przeprowadzenie sesji coachingowej na podstawie modelu GROW, skupiając się na rzeczywistych wyzwaniach zawodowych.
Analiza Pytań Coachingowych: przeprowadzenie warsztatu na temat formułowania inspirujących i trudnych pytań w coachingu, z omówieniem przykładów i praktyką.
Moduł 4. Umiejętności menedżera-coacha
Techniki coachingowe w rozmowach o wynikach.
Wykorzystanie narzędzi coachingowych: siatki celów, start-stop-continue, koła
wartości, piramidy Diltsa.
Praktyka prowadzenia rozmów coachingowych na przypadkach uczestników.
Przeformułowanie problemu na cel, wprowadzanie zadań rozwojowych.
Narzędzia:
Ćwiczenie z Narzędziami Coachingowymi: Przedstawienie różnych narzędzi coachingowych, takie jak siatka celów lub koło wartości, a następnie poproszenie uczestników o zastosowanie ich w praktyce, pracując nad własnymi przypadkami.
Praktyka Rozmów Coachingowych: podzielenie uczestników na grupy i przeprowadzenie sesji coachingowych, w trakcie których będą praktykować umiejętności nabyte podczas warsztatu.