
DNA Lidera - Nowy Paradygmat Przywództwa
Szkolenie dedykowane jest dla:
Aktualnych liderów i menedżerów: osób, które obecnie pełnią role liderów lub menedżerów zespołów w różnych typach organizacji i chcą poprawić swoje umiejętności liderskie, zarządzanie zmianą, motywowanie ludzi i budowanie kompetencji swojego zespołu.
Przyszłych liderów: osób, które aspirują do pełnienia ról liderskich i chcą rozwijać swoje kompetencje, aby być lepiej przygotowanymi do objęcia takich funkcji w przyszłości.
Profesjonalistów HR i trenerów: osób odpowiedzialnych za rozwój personelu, które chcą zrozumieć, jak lepiej wspierać rozwój kompetencji liderskich w swoich organizacjach.
Efekty rozwojowe:
Budowanie Tożsamości i Autorytetu Lidera: zrozumienie i kształtowanie swojej tożsamości oraz autorytetu jako lidera, z uwzględnieniem indywidualnych cech, aby skutecznie prowadzić i inspirować zespół.
Zastosowanie Modelu GROW i TOC: wykorzystywanie modelu GROW i Teorii Ograniczeń (TOC) w pracy z zespołem oraz w podejmowaniu decyzji.
Radzenie Sobie z Trudnościami: skuteczne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach z zespołem oraz określanie priorytetów.
Zarządzanie Zmianą i Motywowanie Zespołu: umiejętne zarządzanie zmianami, motywowanie zespołu oraz wspieranie rozwoju kompetencji członków zespołu.
Ramowy program szkolenia
Moduł 1: Podstawy Przywództwa
Przywództwo według Maxwella
DNA lidera: czym jest i jak go aktywować
Budowanie autorytetu i skuteczne działanie
Źródła Autorytetu
Jak budować autorytet poprzez podejmowanie decyzji
Podejmowanie trudnych decyzji
Model podejmowania decyzji zarządczych według Vrooma-Yettona-Jago
Technika 635 w podejmowaniu decyzji
Narzędzia:
Symulacja Podejmowania Decyzji: można ją wykorzystać do nauki podejmowania decyzji, korzystając z modelu Vrooma-Yettona-Jago, co jest bezpośrednio związane z budowaniem autorytetu i efektywnym działaniem.
Ćwiczenie z Techniki 635: idealne do nauki budowania autorytetu poprzez podejmowanie decyzji, zachęcające do kreatywnego myślenia i efektywnego rozwiązywania problemów.
Moduł 2: Rozwój Osobisty Lidera
Budowanie Wizerunku Lidera
Spójność przekazu i postawy
Reagowanie w obliczu konfliktu
Elastyczność w działaniu
Opanowanie stresu w sytuacjach trudnych
Wystąpienia Publiczne
Skuteczne przekazywanie informacji przed większą grupą pracowników
Narzędzia:
Ćwiczenia z FUO i FUCO: rozwijanie spójności przekazu i postawy, a także w elastyczności działania i opanowaniu stresu.
Ćwiczenie z Rozpoznawania Schematów: przydatne do nauki reagowania w obliczu konfliktu i elastyczności w działaniu, pomaga w zrozumieniu i przełamywaniu własnych ograniczeń.
Moduł 3: Zarządzanie Zespołem
Analiza i Diagnoza Zespołu
Test Teorii X i Y McGregora
Analiza poziomu zaawansowania wiedzy i umiejętności pracowników
Etapy rozwoju pracownika i dostosowanie stylu zarządzania (Przywództwo sytuacyjne według Blancharda)
Style komunikacyjne
Wyznaczanie Celów i Priorytetów
Wyznaczanie celów metodą SMART
Motywowanie poprzez cele
Zarządzanie przez cele: wyznaczanie celów, budowanie mierników
Delegowanie zadań i pokonywanie trudności związanych z delegowaniem
Monitorowanie i rozliczanie celów
Narzędzia:
Testy psychologiczne w zakresie ambicji i kotwić motywacyjnych: pomogą w analizie i diagnozie zespołu, szczególnie przy badaniu teorii X i Y McGregora oraz poziomu zaawansowania wiedzy pracowników.
Ćwiczenie z Modelu GROW: można je wykorzystać do skutecznego wyznaczania celów i priorytetów, zarządzania przez cele oraz motywowania zespołu poprzez cele.
Moduł 4: Coaching Menedżerski
Podstawy Coachingu Menedżerskiego
Budowanie kontraktu coachingowego
Cztery perspektywy zrozumienia sytuacji
Stosowanie modelu GROW w praktyce
Skupianie się na Rozwiązaniach
Koncentracja na rozwiązaniach, a nie na problemach
Zadawanie pytań o cel, sytuację, możliwości, ustalenia
Narzędzia:
Ćwiczenie z Kontraktu Coachingowego: bezpośrednio związane z budowaniem kontraktu coachingowego i zrozumieniem jego roli w relacjach.
Ćwiczenie z Modelu GROW: idealne do nauki stosowania modelu GROW w praktyce, co ma bezpośredni związek ze skupieniem się na rozwiązaniach i zadawaniem pytań o cel, sytuację, możliwości, ustalenia.